SOLIDWORKS Manage

SOLIDWORKS Manage is een uitbreiding met PLM functionaliteiten, die als schil bovenop SOLIDWORKS PDM Professional draait. Het biedt alle denkbare tools voor project-, item- en procesmanagement in één overzichtelijke softwareomgeving. Handige charts en dashboards geven je real-time inzicht in jouw productontwikkelingsproces, tot op taakniveau. SOLIDWORKS Manage maakt zelfs de meest complexe data inzichtelijk. Je kunt je resources optimaal inplannen om processen en projecten te stroomlijnen.

Z

Datamanagement

SOLIDWORKS Manage geeft je volledige controle over al je project-, proces en materiaalinformatie in één softwareomgeving.

Volledig overzicht

Alle informatie inzichtelijk in één handig overzicht, rapport of dashboard. Volledig gesorteerd op KPI’s, zodat je altijd een weloverwogen beslissing maakt.

Vlotte implementatie

SOLIDWORKS Manage breidt bestaande PDM-functionaliteit uit, zonder de basis te wijzigen en zonder ingrijpend implementatietraject. Je kunt dus direct aan de slag.

SOLIDWORKS Manage

Jouw data onder controle: eenvoudig, professioneel en in één softwareomgeving

Intuïtieve interface

Manage biedt de vertrouwde interface zoals je die van SOLIDWORKS gewend bent: clean en simpel.

m

Geavanceerd informatiebeheer

Project-, proces- en materiaalinformatie komt overzichtelijk en beheersbaar samen in één handige module.

Alle data centraal

Combineer alle relevante bedrijfsinformatie in overzichtelijke rapporten en dashboards, inclusief data uit bijvoorbeeld jouw ERP omgeving.

SOLIDWORKS Manage

Volledige controle in één softwareomgeving

File Management

Project Management

Proces Management

Item Management

Dashboard Reports

Projectmanagement en resource planning

Plan en beheer alle projecten en resources in één omgeving

Grip op projectfases, tijdlijnen en milestones

Plan en beheer eenvoudig alle taken, projectfases en milestones van projecten in één omgeving voor alle afdelingen. Compleet met alle benodigde documenten. Handige Gantt charts geven je in één oogopslag inzicht in alle lopende projecten en hun tijdlijn.

Resource planning

Definieer de benodigde taken en wijs direct personeel en resources toe. Personeelsinzet en capaciteit zijn te allen tijde actueel, inzichtelijk en aanpasbaar. Houd eenvoudig vorderingen van projecten en gebruikers bij aan de hand van taken, timesheets en rapporten.

Procesmanagement

Gestroomlijnde bedrijfsprocessen en geautomatiseerde documentcreatie

Configureer status- en beslispunten voor bedrijfsprocessen

Stroomlijn je bedrijfsprocessen door status- en beslispunten te configureren. Van ECR/ECN/ECO-processen tot correcties, verzendingen en goedkeuringen. Gebruikers kunnen bestanden toevoegen, managers kunnen via een overzicht takenreeksen definiëren zodat het proces gestructureerd verloopt.

Workflows voor automatische processen

Met SOLIDWORKS Manage stel je (net als bij PDM) eenvoudig workflows in om vrijgave en/of wijzigingen te sturen en betrokkenen op de hoogte te houden. Ook wanneer er nog geen document aanwezig is. De gedurende het proces aangemaakte taken en documenten worden toegewezen aan de verschillende stappen van het proces.

Item management

Alle componenten en informatie gebundeld

Eenvoudig complete stuklijsten opstellen

Stel complete stuklijsten op die automatisch worden geüpdatet bij wijzigingen in het ontwerp. Voeg ook na de ontwerpfase snel artikelen zoals olie en verpakking toe, op basis van gegevens in zowel CAD als reguliere bestanden. Ook te combineren met data uit je ERP-omgeving.

Stuklijst varianten

Met SOLIDWORKS Manage creëer je in een handomdraai diverse afgeleiden van je reguliere stuklijsten. Denk aan een productie stuklijst, regiospecifieke stuklijsten, of stuklijsten voor diverse kleurvarianten van het product (zonder het ontwerp daarvoor aan te hoeven passen). Je kunt de stuklijst varianten bovendien vergelijken in een grafisch overzicht, ten opzichte van elkaar én gemaakte revisies.

Dashboards en rapporten

Alle informatie in één handig overzicht

Interactieve dashboards op maat

Maak weloverwogen beslissingen met alle relevante informatie inzichtelijk in één handig dashboard. Elk dashboard is per gebruiker volledig op maat in te richten, op basis van belangrijke KPI’s. Zo kun je per afdeling een dashboard met data inrichten, zodat iedereen direct alle informatie voorhanden heeft.

Automatisch rapporten genereren

Maak complexe rapportages volledig in bedrijfslayout of genereer ze automatisch. Je hoeft enkel in te stellen wanneer bepaalde rapporten (zoals een productie stuklijst na het afronden van de ontwerpfase) gegenereerd dienen te worden. Alle informatie binnen SOLIDWORKS én daarbuiten (zoals ERP’s) kan overzichtelijk worden weergegeven.